Nekalá súťaž alebo tenká hranica medzi zeleným marketingom a greenwashingom?

Jana Strémy – Ľubomír Zlocha

Úplný text príspevku

Nové technológie, internet a duševné vlastníctvo 6: Označovanie produktov
Čítať príspevok (PDF)


  • Typ dokumentu: publikácia
  • Typ príspevku: štúdia
  • Jazyk príspevku: slovenčina
  • Publikované: 2024
  • Formát súboru: PDF
  • Veľkosť súboru: 114 kB

In: ADAMOVÁ, Z. (ed.) Nové technológie, internet a duševné vlastníctvo 6: Označovanie produktov. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a VEDY, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2024, s. 87-99. ISBN 978-80-568-0709-5.

Abstrakt: Vzhľadom na rastúci význam environmentálnej udržateľnosti „Green Marketing“ sa stal vo vyspelých krajinách jedným z kruciálnych vývojových trendov v modernom podnikaní. Pokiaľ však smeruje k zavádzaniu spotrebiteľov v otázkach environmentálnych postupov spoločností, označenia a vlastností produktov, či služieb, hovoríme o tzv. „Greenwashing-u“. Autori v príspevku analyzujú selektívne právne aspekty tejto praktiky prizmou súťažného práva v kontexte influence marketingu.

Kľúčové slová: zelený marketing, udržateľnosť, greenwashing, influencer, nekalá súťaž.

URL: http://ntidv.iuridica.truni.sk/archive/ntidv-6/NTIDV-6-Stremy-Jana-Zlocha-Lubomir.pdf

Bibliografická citácia

STRÉMY, J., ZLOCHA, Ľ. Nekalá súťaž alebo tenká hranica medzi zeleným marketingom a greenwashingom?. In: ADAMOVÁ, Z. (ed.) Nové technológie, internet a duševné vlastníctvo 6: Označovanie produktov. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a VEDY, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2024, s. 87-99. ISBN 978-80-568-0709-5.