Rozhodovacia prax pri registrácii a používaní ochranných známok jedál a nápojov

Zuzana Adamová

Úplný text príspevku

Nové technológie, internet a duševné vlastníctvo 6: Označovanie produktov
Čítať príspevok (PDF)


  • Typ dokumentu: publikácia
  • Typ príspevku: štúdia
  • Jazyk príspevku: slovenčina
  • Publikované: 2024
  • Formát súboru: PDF
  • Veľkosť súboru: 134 kB

In: ADAMOVÁ, Z. (ed.) Nové technológie, internet a duševné vlastníctvo 6: Označovanie produktov. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a VEDY, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2024, s. 41-57. ISBN 978-80-568-0709-5.

Abstrakt: Príspevok sa zameriava na vybrané aspekty registrácie a používania ochranných známok v oblasti jedál a nápojov a na špecifiká spojené s týmto sektorom. Ochranné známky zohrávajú kľúčovú úlohu pri budovaní identity značky, ochrane duševného vlastníctva a zabezpečení férovej hospodárskej súťaže. V kontexte registrácie sa pozornosť orientuje najmä na otázky spojené s rozlišovacou spôsobilosťou, a to z hľadiska základného predpokladu nevyhnutného pre registráciu označenia, z hľadiska možného dodatočného nadobudnutia rozlišovacej spôsobilosti aj z hľadiska možnej neskoršej straty rozlišovacej spôsobilosti. Okrem rozlišovacej spôsobilosti sa pozornosť orientuje aj na iné absolútne dôvody zápisnej nespôsobilosti, najmä klamlivé registrácie pri alternatívnych produktoch. V nadväznosti na registráciu ochrannej známky sa potom skúmajú rozličné aspekty používania ochranných známok. Článok ponúka pohľad na vzťah medzi legislatívou a marketingovou praxou, pričom zdôrazňuje význam strategického prístupu k ochranným známkam v dynamickom prostredí potravinárskeho trhu.

Kľúčové slová: ochranná známka, rozlišovacia spôsobilosť, skutočné používanie, tovary a služby, jedlá a nápoje.

URL: http://ntidv.iuridica.truni.sk/archive/ntidv-6/NTIDV-6-Adamova-Zuzana.pdf

Bibliografická citácia

ADAMOVÁ, Z. Rozhodovacia prax pri registrácii a používaní ochranných známok jedál a nápojov. In: ADAMOVÁ, Z. (ed.) Nové technológie, internet a duševné vlastníctvo 6: Označovanie produktov. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a VEDY, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2024, s. 41-57. ISBN 978-80-568-0709-5.